Simdi, en 'âdi ra'iyetin en 'âdi mu'âmelelerini ihmal etmeyen bir Hâkim-i Hafiz, hiç mümkün mudur ki ra'iyetin en büyüklerinden en büyük amellerini muhafaza etmesin, muhasebe etmesin, mukafât ve mücâzât vermesin? Hâlbuki o zatin 'izzetine ve gayretine dokunacak ve şe'n-i merhameti hiç kabul etmeyecek mu'âmeleler, o buyuklerden sudur ediyor. Burada cezaya çarpmiyor. Demek, bir mahmeme-i kubraya birakiliyor. Risâle-i nur kulliyati Sözler sayfa68
Demek,bu diyardan başka bir diyar vardır.onda bir mahkeme-i kübra,bir ma'dele-i ulya,bir mekreme-i uzma vardır ki ta şu merhamet ve hikmet ve inayet ve adalet tamamen tezahür etsinler.Risale i nur külliyatı sözler
Bir paranın nereden geldiğini görmek istiyorsan,nereye gittiğine bak.İmam ı Azam Nerede çok fazla sayıda polis varsa ,orada özgürlük yoktur. Bir yerde çok sayıda asker varsa ,orada barış yoktur. Bir yerde çok fazla hukukçu varsa,orada adalet yoktur. Geçmişten günümüze özdeyişler
Dünya mıknatıs gibidir.Bütün samanları çeker.Ancak özlü buğday,onun çekişinden kurtulmuştur.Hz.Mevlana. Ancak fidanı asıl yeşerten kabuğun içindeki özdür.Bunun gibi ibadetlere önem veren de;görünüşü bedenin hareketleri değil;özüdür.Hz. Mevlana.
Kaybolan her şekil,özden de bir şeyler götürmüştür.Vehbi Vakkasoğlu Kişinin yapısını oluşturan öz iyi değilse,o kişinin ağzından iyi sözler çıkmaz.Hz.Ali r.a. Orjinal olmak,farklı olmak değildir;öz olmaktır.Yahya Kemal Beyatlı.
Nesh: Bu bir muktezai hikmettir. Cenab-ı Hakkın hikmetinin gereği,hikmet icabı. Nesh: lugatte bir şeyi tebdil etmek,baskasi ile değistirmek demektir. İstilahi seride ise her hangi bir ibadette, bir muameleye ait bir seri hukmun yerine sonradan diger bir hukmi serinin varit olmus olmasidir ki, artik evvelki hüküm mensuh olur, onunla amel edilemez, nasih olan sonraki hükümle âmel edilir. Kuran ı Kerim in Türkçe meali alisi ve tefsiri sy.103.
1107. [2:309, Hadîs No: 1929] Ammare bin Za'kere rivayet ediyor: Benim gerçek kulum savaşta rakibiyle karşılaştığında Beni zikredendir.[117]
1108. [2:311, Hadîs No: 1932] Ebû Saîd (r.a.) rivayet ediyor: Allah Cennet ehline şöyle buyurur: "Ey Cennet Ehli," Onlar, "Buyur yâ Rabbi, emrine amadeyiz. Bütün hayırlar Senin elindedir." Cenâb-ı Hak buyurur: "Razı oldunuz mu?" Onlar, "Nasıl razı olmayalım? Sen bize hiçbir mahlûkuna vermediğin şeyleri verdin." Allah buyurur: "Bundan üstününü de vereyim mi?" Onlar, "Ey Rabbimiz, bundan daha üstün ne olabilir ki?" derler. Allah, "Rızâmı üzerinize yağdırıyorum. Bundan sonra ebediy-yen gazap etmeyeceğim."[118]
1109. [2:312, Hadîs No: 1933] Vasile bin Eskâ'dan (r.a.) rivayetle: Allahu Teâla şöyle buyuruyor: "Ben kulumun Benim hakkımdaki zanni yanındayım. Benim hakkımdaki düşüncesi iyi ise iyi muamele ederim, kötü ise kötü muamele ederim.[119]
1110. [2:312, Hadîs No: 1934] Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor: Kıyamet günü Allah şöyle buyurur: "Ey Âdemoğlu, Ben hastalandım, Beni ziyarete gelmedin." Kul, "Ya Rabbi, Sen âlemlerin Rabbi olduğun halde Seni nasıl ziyaret edebilirdim?" der. Allah, "Filan kulumun hastalandığını ve senin de onun ziyaretine gitmediğini bilmiyor musun? Onu ziyaret ettiğinde Beni orada bulacağını bilmiyor muydun? Ey Ademoğlu, senden yiyecek birşey istedim, sen Bana yedirmedin" der. Kul, "Sen âlemlerin Rabbi olduğun halde Sana nasıl yemek yed irebilirdim?" der. Allah, "Falan kulumun senden yiyecek birşey isteyip sen de ona vermediğini bilmiyor musun? Ona verdisinde Benim katımda karşılığını bulacağını bilmiyor muydun? Ey Ademoğlu, senden su istedim, bana su vermedin" der. Kul, "Yâ Rabbi, Sen âlemlerin Rabbi olduğun halde sana nasıl su verebilirdim?" der. Allah, "Falan kulum senden kendisine su vermeni istemişti; sen ise vermedin. Ona su verseydin Benim katımda mükâfatımı bulacağını bilmiyor muydun?"[120]
1111. [2:313, Hadîs No: 1935] Enes'den (r.a.) rivayetle: Allah buyuruyor: "Şüphesiz Ben yer ehline azap vermek istediğimde, evlerim olan mescidleri maddî manevî imar edenlere, benim rızam için birbirini sevenlere ve seherlerde günahları için mağfiret dileyenlere bakıyor ve azabımı çeviriyorum."[121]
1112. [2:314, Hadîs No: 1936] îbni Habib rivayet ediyor: Allahu Teâlâ şöyle buyuruyor: "Ben hikmetli söz söyleyenin her sözüne bakmam. Ancak onun niyet ve isteğine bakarım. Niyeti ve gayesi Allah'ın sevdiği ve razı olduğu şeyler ise bunu ifâde etmese bile onun susmasını Allah'a hamd ve kendisi için heybet kılarım."[122]
1113. [2:315, Hadîs No: 1905] Ebû Musa'dan (r.a.) rivayetle: Allahu Taâlâ, hasta tuttuğu sürece hastaya sağlığında devam etmekte olduğu amelinin karşılığından daha fazlasını verir. Yolcuya da evinde iken işlediği amelinin karşılığından daha fazlasını verir.
1114. [2:315, Hadîs No: 1940] Avfbin Mâlik (r.a.) rivayet ediyor: Allah, tedbir almakta âciz davranmayı kınar. Sen tedbire riâyet et. Buna rağmen bir işe gücün yetmezse şöyle de: "Hasbiyallahü ve ni'me'l-vekîl [Allah bana yeter. O ne güzel vekildir]."[123]
1115. [2:316, Hadîs No: 1941] Ebû Saîd'den (r.a.) rivayetle: Şüphesiz Allah gecenin son üçte biri kalıncaya kadar bekler; Sonra rahmetiyle dünya semâsına inerek şöyle seslenir: "Günahının bağışlanmasını isteyen yok mu? Tevbe eden yok mu? Birşey dileyen yok mu? Duâ eden yok mu?" Bu durum sabah oluncaya kadar devam eder.[124]
Hem hatıra gelmesin ki kısacık bir ömürde nasıl ebedi bir azaba müstahak olur?Zira küfür;şu mektubat ı Semadaniye derecesinde ve kıymetinde olan kainatı manasız,gayesiz bir derekeye düşürdüğü için bütü kainata karşı bir tahkir olduğu gibi,
bu mevcudatta cilveleri,nakışları görünen bütü esma i kudsiye i ilahiyeyi inkar ile red ve Cenab ı Hakk ın hakkaniyet ve sıdkını gösteren gayr ı mütenahi bütün delillerini tekzib olduğundan nihayetsiz bir cinayettir.Nihayetsiz cinayet ise nihayetsiz azabı icab eder.risale i nur külliyatı sözler .sy 78.
Dolayısıyla,kuranın tercume edilmesi caizdir ya da değildir gibi bir hükme varmak yerine tercume yoluyla kuranın temel manaları aktarılabilir,ama yardımcı manaların tam olarak aktarılması mümkün değildir gibi pratik bir sonuç ortaya koymuştur.
Kuran ın tercumesi ve tercume ile namaz meselesi 16.sy
İbn nüceyd in söylediği sözlerden. İnsanın halk üzerindeki saygısı ve mevkii azalırsa,onun dünyadan ve dünyalıklardan ilgisini kesmesi kolay olur. Büstanu l muhaddisin Abdülaziz b.şah veliyyullah dehlevi.sy.174.
İbn Nüceyd in söylediği sözlerden. Salike varid olan her hal,eğer büyük bir hal olursa ve bir ilim neticesi hasıl olmamışsa;onun,sahibine faydasından çok zararı dokunur.
Bu iki misal bize,zahirde Hak gözüyle görmemenin,Hak kulağıyla işitmemenin,batında Hak kalbiyle duymamanın ne büyük bir felaket olduğu pek vazıh olarak anlatır zannederim.
Hz.Hasan Hüseyin e.Anladım ki Cenab ı Hakk,bizi Ehl i Beyt e hilafeet vermeyi münasip görmüyor.Zira,birimiz bir hata yaptığı taktirde bundan dolayı halkın Ehl i Beyt e ta'n etmeleri mümkündür.Sen de benim gibi hareket et demiştir.Başlangıçtan günümüze islam tarihi cilt .2.sy.113.
Dünya bir misafirhanedir. Din bir imtihandır.Teklif-iilahi bir tecrübedir.Ta ervah-ı aliye ile ervah-ı safile müsabaka meydanında birbirinden ayrılsın.Nasıl ki bir madene ateş veriliyor,ta elmasla kömür,altınla toprak birbirinden ayrılsın. Allah c.c.ım!bize Kur'an'ın sırlarını anlamayı nasip et ve her an ve zamanda ona hizmet etmeye bizi muvaffak kıl. Risalei nur sözler sy.241.
Deniliyor ki,ahir zamanda hiçbir ibadet La ilahe illallah kelimesi kadar kıymetli olmayacaktır.Çünkü orada pek çok insanın namazına ve orucuna riya ve gösteriş,sadakalarına da haram ve şüphe karıştığı ortaya çıkacaktır.Öyle olunca bu ibadetlerin hiçbiriyle kurtuluşun garantisi yoktur.La ilahe ilahe illallah kelimesi ise böyle değildir;o Allah c.c.ın zikridir.Mü'min ancak samimi bir kalp ile Allah c.c.ı zikreder.Kelime-i Tevhidin Sırları Esraru-t Tenzil ve Envaru-t Te'vil
Kasem olsun ki Asra.İnsan mutlak bir hüsranda.Ancak o kimseler başka ki iman edip salih ameller işlediler ve hakka vasiyetleştiler ve sabra vasiyetleştiler.(Asr suresi) Saadeti hakikiye .meşrutiyetten cumhuriyete makaleler sy. 67.
İlim bir noktadır,onu cahiller çoğaltmıştır. Elmalılı ya göre toplumu bir yandan ilahi nizama,diğer yandan modern çağın icabatına uygun olarak sevk ü idare etmek fıkhı kendi asli kaynaklarına bağlı kalarak yeniden işleyip zenginleştirmekten geçer.Meşrutiyetten Cumhuriyete Makaleler.sy.31.
Allah c.c. rızası murad edilmeyen sözde; Allah c.c.yolunda harcanmayan malda; Cehaleti hilmine galip gelen kimsede; Allah c.c. için yapacağı bir işte,ayıplayanın ayıplamasından korkan kimsede hayır yoktur.Hz. Ebu Bekir r.a.
Hz.Ömer r.a: Onunla hiç yolculuk yaptın mı? Hayır. Alış veriş gibi içtimai bir muamelen oldumu? Hayır. Peki sabah akşam ona komşu oldun mu? Hayır. Kendisinden başka ilah olmayan Allah c.c.a yemin ederim ki sen onu tanımıyorsun dedi. Hz.Ömer r.a.
Kadınları fazla güzel giydirmeyin!Onlardan birinin elbiseleri çok,zinetleride güzel olursa dışarı çıkmak onun hoşuna gider. İmamları ve önderleri istikamet üzere bulunduğu müddetçe insanlar da müstakim olurlar. Hz.Ömer r.a.
İşte kuvvet,bugünün işini yarına bırakmamaktır.Öyle yaparsanız işler üzerinize yığılır ve hangisini yapacağınızı bilemezsiniz,sonunda bir kısmını zayi edersiniz.Hz. Ömer r.a.
Resulullah s.a.v.Efendimiz e bey'at ettikten sonra hiç şarkı söylemedim,yalan konuşmadım ve sağ elimle tenasül uzvuma dokunmadım. Hz.Osman r.a.dan 111 hayat ölçüsü.
Hz. Ali Bakara suresinin 201.ayetinde Rabbimiz bize dünyada iyilik ver kısmı Rabbimiz bize dünyada saliha kadın ver. Ahirette de iyilik ver kısmı Ahirette de Cennet hurileri ver. Bizi cehennem azabından koru kısmı ise bizi kadınların hile ve tasallutundan muhafaza buyur anlamındadır.Hz.Ali r.a.
Kimin üzerinde Allah c.c. ın nimetleri artarsa insanların ona ihtiyaçları da artar.Allah c.c.için bu ihtiyaçları karşılayan kişi nimetlerin devam ve bekasını sağlamış olur.Böyle yapmayan ise o nimetleri zeval ve fenaya maruz bırakmış olur.Hz.Ali r.a.
Tasavvufun tarifi: Tasavvuf,guzel ahlak ve edeptir. Tasavvuf,nefs tezkiyesi ve kalb tasfiyesidir. Tasavvuf,sulhu olmayan manevi bir cenktir. Tasavvuf,ihlastir. Tasavvuf,istikamettir. Tasavvuf,riza ve teslimiyettir. İmandan ihsana tasavvuf.Altinoluk.
Tasavvufun mevzuu bir derya gibi engin ve derindir.zira o,insanin nefsini ve ruhunu alakadar eden her hususta ilgilenir. İmandan İhsana tasavvuf.sy.46.
O gun ne mal fayda verir,ne de evlad.Ancak Allah c.c.a kalb-i se!im (tertemiz bir kalb) ile gelenler mustesna..(eş-Şuara,88-89) İmandan İhsana tasavvuf.sy.51.
İnsanlara,ufuklarda ve kendi iç dunyalarinda ayetlerimizi gostereceğiz ki,onun (kur'an'in) gerçek olduğu onlara iyice belli olsun.Rabbinin her şeye şahid olmasi yetmezmi!(el-Fussilet,53) sy.76.
Temel harci tasavvufla yoğrulan,yani kalbi rikkat,hassasiyet ve derinlik ikliminde icra edilen sanatlar,tarihimizde gorulduğu uzere medeniyetlerin inşasina amil olmuştur.
Kalb hayir ve şerrin,takva ve fucurun,yani meleki ve şeytani guçlerin bir mucadele sahasidir.Gonuller,bir omur boyu bu meleki şeytani tecelli ve temayullerle çalkalanir durur.
Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve O'na yaklaşmak için vesile(sebep) arayın! Allah Rasûlü'nün aziz hatıralarına gösterilen hürmet, O'na duyulan aşk, muhabbet ve gönül rabitasinin mahsûlüdür. Ben size kabir ziyaretini yasaklamıştım. Şimdi ise ziyaret edin. Çünkü kabir ziyareti size size ahireti hatırlatır. Kabristanlar bir hikmet ve ibret dershanesi, kabir ziyaretleri de, en tesirli tefekkür-i mevt eğitimidir. Hak dostlarının ikaz ve nasihatleri, Kur'an ikliminden ve Allah Rasûlü'nün sohbetinden birer akistir. Dostluğun merkezine Mevla'da erişen Hak dostları,ebediyyen bütün insanlığın dostu olarak kalırlar Tasavvuf bir halidir,ancak tadan bilir!
Ölüm,ehl-i iman için bir terhistir..Ecel terhis tezkeresidir,bir tebdil-i mekandır,bir hayat-ı bakiyenin mukaddimesi ve kapısıdır.Zindan-ı dünyadan çıkmak ve bağıstan-ı cinana bir uçmaktır.Risale i nur .şualar.
Akıl zanda isabet etmek ve olmuş vasıtasıyla olacağı bilmektir.Elmalılı Hamdi Yazır. Tanzimat tan günümüze Türk düşünürleri Tanzimat tan günümüze dini ve tasavvufi düşünce temsilcileri cilt 6.sy.4069.
Yani ilerleme mazideki değerlerden vazgeçmek değil,onları değiştirerek ve yeni keşiflerle daha gelişmiş kıymetlere yükseltmektir.Diğer tabirle geçmişlerin servetine onların haleflerinin servetlerini ilave etmektir.Elmalılı Hamdi Yazır. Tanzimattan günümüze türk düşüncesi. cilt 6.sy.4069.
Bu geriliğin esas sebebi Hamdi Yazır a göre,Dine karşı hassasiyetin azalması,aşk ve şevkin sönmesi ve akidelerin donmuş bir hale gelmesidir.Elmalılı Hamdi Yazır.
Sual : Peygamberlerin meslekleri birbirine uymadığı gibi, ibadetleri de birbirine muhaliftir. Bunun esbabı nedir? Cevap : İtikad ve amelde, usul ve ahkam-ı esasiyede peygamberlerin hepsi daimdirler, sabittirler, müttehittirler. İhtilaf ve tefavütleri, ancak füruattadır. Zaten zamanların tebeddülüyle füruatın da tebeddül ve tegayyürü tabii birşeydir. Evet, mevasim-i erbaada tedavi ve telebbüs gibi çok şeyler tebeddüle uğrar. Mesela, kışın giyilen kalın elbise yazın tebeddüle uğrar veya kışın güzel tesiri olan bir ilacın yazın fena tesiri olur, kullanılmaz. Kezalik, kalb ve ruhların gıdası olan ahkam-ı diniyenin füruatı da, ömr-ü beşerin devreleri itibariyle tebeddüle uğrar.
-2- Havf ve firar makamı olan şu sıfatın makablindeki makamlarla münasebatı ise, bu makamın hayret ve dehşet nazarıyla celal ve cemal ile muttasıf olan makam-ı rububiyete baktırması; ve iltica ve dehalet nazarıyla -3- ’deki makam-ı ubudiyete baktırması ve acz nazarıyla -4- ’deki tevekkül makamına baktırması; ve teselli nazarıyla refik-ı daimisi olan makam-ı recaya baktırmasıdır. Çünkü, korkunç birşeyi gören adam, korku ve hayret içinde kalır, sonra firar etmeye meyleder. aciz olduğu takdirde tevekkül eder, sonra teselli yollarını arar. Sual : Cenab-ı Hak Ganiyy-i Mutlaktır. alemde bu kadar dalaletleri ve pek çirkin fena şeylerin yaratılışında ne hikmet vardır? Cevap : Kainatta maksud-u bizzat ve külli ve şümullü olarak yaratılan, ancak kemaller, hayırlar, hüsünlerdir. Şerler, kubuhlar, noksanlar ise hüsünlerin, hayırların, kemallerin arasında görülmeyecek kadar dağınık ve cüz’iyet kabilinden tebei olarak yaratılmışlardır ki, hayırların, hüsünlerin, kemallerin mertebelerini, nevilerini, kısımlarını göstermeye vesile olsunlar ve hakaik-i nisbiyenin vücuduna veya zuhuruna bir mukaddeme ve bir vahid-i kıyasi olsunlar.
1 Kendilerine nimet ve ihsanda bulunduğun kullarının... ( Fatiha Suresi: 4.)
Dunya ve ahiretle ilgili onemli işleri bilen soz sahibi kişilerin biraraya gelerek goruşlerini ictihad ve bilgilerini ortaya koymalarini bir bakima danişma meclisi oluşturmalari şura nin temelini oluşturur. İşlerini kendi aralarinda danişma ile çozenler. Şura kok mana olarak aridan bal almaya delalet eder. İlmin işiğinda Asrin Kuran Tefsiri cilt 11.sy.5479.
Başlangıçta,zina suçunun cezası,kadınlar için evlere kapatılma ve erkekler için sözlü eziyete maruz bırakılmaktan ibaretti.en nisa 4.15,16. Daha sonra ise Allahu Teala bu suçun cezasını muhsan için recm (taşlanarak öldürülme) ve muhsan olmayan için celd ( sopa) şeklinde belirlemiştir. İslam hukuk ilminin esasları
Yunus Emre Hazretleri buyurur: Yalancı dünyaya konup göçenler, Ne söylerler ne bir haber verirler!.. Üzerinde türlü otlar bitenler, Ne söylerler ne bir haber verirler!..bir nasihat binbir ibret.
Kainatın Yaratılışı,Arşı azam ve hamalesi,Sidret-ül Münteha,Tuba Ağacı,İsrafil Sur'u,berzah Alemi,Arş'ın Horozu Tavus'un Rengi ve zikirleri,Cennet Nimetlerinin Çeşitleri,Cennet Hurileri ve Gılmanları,Liva-ı Mahmud ve Beyt-i Ma'mur.Cehennemin Yaratılışı ve halleri,Ölülerin dirilişi ve mahşerde toplanmaları Marifetname.Erzurumlu ibrahim Hakkı Hazretleri (k.s.)
Alem insan için yaratılmıştır,İnsan aleminin Büyük Aleme Benzemesi,insan ruhunun öldükten sonra da baki kalması,insanı kamil,insan kalbinin Marifet yeri oluşu,kalbin hal ve vasıfları,çok yemenin afetleri,Aç kalmanın Kerametleri,Az uyumanın faydaları,Az uyumanın faydaları,...
Az konuşmanın faydaları,insanlardan uzlet etmenin faydaları,zikrin fazilet ve faydaları,tefekkürün Aslı ve mahiyeti,Tevekkülün fazilet ve faydaları,Sabrın fayda fazilet ve sonuçları,Peygamber Efendimizin Ahlakı,Herkesle iyi Ahlakla muamele etmek,herkesin seviyesine göre hareket etmek,Evlenmenin Afetleri ve Faydaları. Marifetname.
Tin suresi, ayet, 1-6.Bu ayeti celile ahlakın üssül esasıdır.İnsanın hikatini,hal ve şanını vesle-i saadeti neler olduğunu gayet beliğ bir surette ifade etmektedir.insanın şerre meyyal olduğu iddiası d9ğru değildir.Ahlak Dersleri
...iddiası doğru değildir.insan ruhen ve bedenen en güzel,en mufaddal ve mükerrem bir surette yaratılmış yerlerde siyadet,namütenahi avalime kesb-i ittila edecek bir akıl ile tekrim olunmuş şanına layık olacak mertebe-i kemal-i rıf'ate taali için lazım gelen kabiliyet ve istidat kendisine verilmiştir.Ahlak dersleri Ahmed hamdi akseki
Fedakarlık intihar değildir. Muharebelerde yahut umuma ait herhangi bir hususda fedakarlık ederek nefsini tehlikeye atmak intihar değildir.Çünkü intiharın menşei ye's ve cebanettir.Ye's cebanet ise ahlak-ı mezmumedendir.Halbuki fedakarlık şecaattan ulüvv-i fikirden neş'et ettiğinden en mergub fezail-i ahlakiyyedendir.
Mense'leri itibariyle bunlar başka başka şeyler oldukları gibi,maksad itibariyle de ayrıdırlar.Bunun içindir ki,dinimizde intihar şiddetle men' olunduğu halde fedakarlık ziyadesiyle medh ve sena olunmuştur.Ahlak Dersleri.sy.323.
.....Hukuk-ı tabiyyeyi şu suretle taksim ve telhis edebiliriz: 1.Hakk-ı hayat ve hakk-ı beka . 2.Hakk-ı hürriyet. 3.Hakk-ı temellük ve tasarruf. 4.Hakk-ı müsavaat.
.....Allah c.c.yolunda,Allah c.c. ı tanımayanlar ile harbedin,tecavüzde bulunmayın.Allah c.c.tacavüzde bulunanları sevmez.Düşman ile karşılaştığınız zaman korkmayın,kudret ve zafer zamanında göz oymayın burun kulak kesmeyin;galibiyyet zamanında israf etmeyin düşmana lüzumsuz hasarat verdirmeyin.
İhtiyarlardan, kadınlardan,çoculardan kimseyi öldürmeyin,iki taraf karşılaştığı zaman,düşmana her taraftan hücum eylediğiniz zaman katilden sakının. Hz.Ömerü'l Faruk Efendimizin (r.a.) Sancak Tevdi Ettiği vakit irad buyurdukları nutuk. Ahlak Dersleri
Gerçekten de meydana gelen bütün afet ve felaketler,Allah-u Teala'nın teşri' ettiği hükümlerden sapmaktan meydana gelmektedir ki,bunun en büyük sebebi,kişilerin,zihinlerine "Allah-u Teala'ya kavuşma"mefhumunu koymayı ihmal etmeleridir. Ruhu'l Furkan Tefsiri cilt 12.sy.400.
Eğer insanların zihinlerinde,bir gün,Allah-u Teala'ya kavuşacakları fikri belirgin bir şekilde yerleşmiş olsaydı,elbette islam'ın bütün hükümlerini tam manasıyla tatbike müstaid olurlardı.Çünkü insanı,vesilelere tevessüle yönelten duygu,gaye ve neticeleri bilmesidir.(Şa'ravî, Ebû Zehre )
Lut kavminin helakına sebep olan on huy vardır.ümmetim buna bir huy daha ekliyecektir. Erkeklerin birbirleri ile cinsi münasebette bulunması, taş atmak, güvercinle oynamak,defler çalmak, içki içmek, sakal kesmek, biyik uzatmak, islik çalmak, el ile alkış tutmak, ipek giymek, ümmetimin buna ilave ettiği huy ise, kadınların birbirleriyle cinsî ilişki kurmasıdır. Ramuz'ül EHADiS sayfta 921 3914. Hadis Alkiş tutmak bidattır.
Baska hic bir gölgenin kalmayacağı kiyamet günü Allah c.c. şu yedi kimseyi Arş'ın gölgesi altına alır: 1-adil imam (devlet başkanı) 2- severek Allah'a ibadet eden genç adam, 3-camiden ciktığı andan itibaden tekrar oraya dönesiye kadar kalbi camiye bağlı kalan kimse, 4-Allah icin birbirini seven, bu sevgi ile biraraya gelip bu sevgi ile ayrılan kimse, 5-yalniz basina iken Allah'ı zikredip de gözleri yaşaran kimse 6-sağ elinin verdiğini sol eli bilmeyecek şekilde gizlice sadaka veren kimse 7-güzel ve alımlı bir kadin tarafından zina işlemeye çağrılıp da ben Allah'dan korkarim diyen kimse. Tanbihü'l gafilin sayfa 84
Bid'at:(Bid'a) sonradan çikarilan adetler.fik:dinin aslinda olmadiği halde,din namina soradan çikmiş olan adetler.mesela:giyim ve kiyafetlerde,cemiyet (toplum) hayatindaki iliskilerde,terbiye ve ahlak kurallarinda ibadet hayatinda yani dinin hukmettiği her sahada,dine uygun olmayan şekiller,tarzlar,kurallar,adet aliskanliklardir ki insani sapikliğa goturur.osmanlica Turkçe Ansiklopedik Buyuk Lugat
Din alimleri tarafindan din namina beğenilen ve dinle ilgili yeni icad ve hukumlere bid'a-yi hasene hasene;beğenilmeyip tasvib gormeyenlere de bid'a-yi seyyie denilmektedir. Bid'at-uzzaman:Zamanin bid'asi.yeni çikan harikulede şey.zamanin acib ve garibi. Buyuk lugat
Tasavvuf her an diri, her an şuur halinde kalma arayışıdır. Mürid asla gassal elindeki meyyit değildir. Teslimiyetinin her anı şuurla seçilmiştir. Halika isyanda mahlûkun elinde meyyit olan bir sufi olabilir mi? Her an masiva ALLAH'I kalbinde kovma cehdinde olan bir insan, uydum kalabalığa der mi? Ahmet taşgetiren
Her an diri her an şuurlu Müslümannın karşı karsıya kalabileceği tehlikelerin en buyuklerinden birisi haşlanmış kurbağa sendromudur. Şöyle bir şeydir o: Kurbağa kızgın su veya yağın içine koyduğunuzda sıçrayıp dışarı çıkıyor. Ancak soğuk-ılık bir su icinde alttan yavas yavas ısıttığınızda isinin farkina varmiyor ve bir sure sonra,haslaniyor Müslüman... İnancı ve değerleriyle ilgili çok sert bir müdahale ile karşı karşıya kaldığında bütün refleksleri harekete geciyor ve inancina, değerlerine sımsıki sarılıyor. Ancak etrafını kuşatan bir iklim içinde zehiri azar azar soluduğunda, kalbindeki ve dimağındaki dönüşümün farkına varmıyor ve bir süre sonra hayatı, İslamla bambaşka hayat tarzlarıni bir arada yaşayan kişiliği karmakarisik bir insan haline gelebiliyor. Diri bir şuur ve onun inşa ettiği bir hayat. Müslüman için bütün zamanların kişilik sırrı burada...
Vicdanin işiği dini ilimlerdir. Aklin işiği medeniyete ait deney ve gozlemleme dayanan ilimlerdir. İkisinin birleşmesiyle hakikat ortaya çikar. Risalei nur un buyuk lugati sy.1343.
Yani,kalbi aydinlatan iman işiği olmadan aklin işiği olan bilgi ve duşunce,aydinlatici olamaz.İman ve akil işiği birleşmezse insan karanlikta kalir;bunun sonucu haksizlik ve bigisizlik fişkirir.ortaliği kaplar yayilir. Sozler.sy.705.
Ustad Bediuzzaman r.a.ilim ve dini birbirini tamamlayan iki işik,iki guç olarak gerekli gordugu gibi,bu iki işiğin yayilabilmesi ve insanin yaradilişindaki guç ve yeteneklerin gelisebilmesi için de insan hak ve hurriyetlerini şart koşar.Baskici yonetimlere,bilgisizliğe,peşin yargilata karşi çikar. Risalei nur.
Ağılda oğlak doğsa ovada otu biter. Cenab-ı Hak her yarattığı varlığın rızkını da birlikte gönderir.İnsanlar adaletle davransalar,devletler birbirlerini sömürmeye,egemenliği altına almaya kalkmasalar,zenginler fakirin hakkını verseler herkesin rızkının kendine yeteceği ortaya çıkar. Açılamalı Atasözleri Sözlüğü.
Ahmak toplamış açıkgöz akıllı yemiş. Kavrayışı kıt,ahmak kimseler emeklerinin,karşılığını almakta,kazançlarına sahip olmakta beceriksiz davranırlar.Bu arada bazı açıkgözler onların ellerinde avuçlarında olanı kaparlar.Toplumda kendini akıllı sanarak böyle çalışmadan yaşamaya gayret eden açıkgözlere fırsat vermemeli,bunun için gereceğince titiz ve uyanık davranmalıdır.
6.151 yorum:
«En Eski ‹Eski 2601 – 2800 / 6151 Yeni› En yeni»Halbuki ittihad cehalet ve nifakla mümkün olmaz.Bediüzzaman ittihad,imtizac ı efkardır.Münazarat 1999,s.71.İslam birliği ve küresel barış konferansı
Vicdanın ziyası ulum u diniyedir,aklın nur u fünun u medeniyedir.İkisinin imtizacıyla hakikat tecelli eder.Bediüzzaman
İslamiyet,insaniyet i kübradır.mektubat ,2007, s.442.
Babanın gizlediği şey oğulda ortaya çıkar.
Geçmişten Günümüze Özdeyişler.sy.232.
Simdi, en 'âdi ra'iyetin en 'âdi mu'âmelelerini ihmal etmeyen bir Hâkim-i Hafiz, hiç mümkün mudur ki ra'iyetin en büyüklerinden en büyük amellerini muhafaza etmesin, muhasebe etmesin, mukafât ve mücâzât vermesin? Hâlbuki o zatin 'izzetine ve gayretine dokunacak ve şe'n-i merhameti hiç kabul etmeyecek mu'âmeleler, o buyuklerden sudur ediyor. Burada cezaya çarpmiyor. Demek, bir mahmeme-i kubraya birakiliyor. Risâle-i nur kulliyati Sözler sayfa68
Demek,bu diyardan başka bir diyar vardır.onda bir mahkeme-i kübra,bir ma'dele-i ulya,bir mekreme-i uzma vardır ki ta şu merhamet ve hikmet ve inayet ve adalet tamamen tezahür etsinler.Risale i nur külliyatı sözler
Bir paranın nereden geldiğini görmek istiyorsan,nereye gittiğine bak.İmam ı Azam
Nerede çok fazla sayıda polis varsa ,orada özgürlük yoktur.
Bir yerde çok sayıda asker varsa ,orada barış yoktur.
Bir yerde çok fazla hukukçu varsa,orada adalet yoktur.
Geçmişten günümüze özdeyişler
Dünya mıknatıs gibidir.Bütün samanları çeker.Ancak özlü buğday,onun çekişinden kurtulmuştur.Hz.Mevlana.
Ancak fidanı asıl yeşerten kabuğun içindeki özdür.Bunun gibi ibadetlere önem veren de;görünüşü bedenin hareketleri değil;özüdür.Hz. Mevlana.
Kaybolan her şekil,özden de bir şeyler götürmüştür.Vehbi Vakkasoğlu
Kişinin yapısını oluşturan öz iyi değilse,o kişinin ağzından iyi sözler çıkmaz.Hz.Ali r.a.
Orjinal olmak,farklı olmak değildir;öz olmaktır.Yahya Kemal Beyatlı.
özü doğru olanın,sözü de doğru olur.Hz.Ali r.a.
Özüne dönük yaşa,sen kazanırsın.Ali Fuat Yüksel.
Hızlı yükselenlere imreniliyor.Oysa en hızlı yükselenler toz,duman,saman ve tüydür.Hz Ali r.a.
Nesh:
Bu bir muktezai hikmettir.
Cenab-ı Hakkın hikmetinin gereği,hikmet icabı.
Nesh: lugatte bir şeyi tebdil etmek,baskasi ile değistirmek demektir. İstilahi seride ise her hangi bir ibadette, bir muameleye ait bir seri hukmun yerine sonradan diger bir hukmi serinin varit olmus olmasidir ki, artik evvelki hüküm mensuh olur, onunla amel edilemez, nasih olan sonraki hükümle âmel edilir.
Kuran ı Kerim in Türkçe meali alisi ve tefsiri sy.103.
1107. [2:309, Hadîs No: 1929]
Ammare bin Za'kere rivayet ediyor:
Benim gerçek kulum savaşta rakibiyle karşılaştığında Beni zikredendir.[117]
1108. [2:311, Hadîs No: 1932]
Ebû Saîd (r.a.) rivayet ediyor: Allah Cennet ehline şöyle buyurur:
"Ey Cennet Ehli," Onlar, "Buyur yâ Rabbi, emrine amadeyiz. Bütün hayırlar Senin elindedir." Cenâb-ı Hak buyurur: "Razı oldunuz
mu?" Onlar, "Nasıl razı olmayalım? Sen bize hiçbir mahlûkuna vermediğin şeyleri verdin." Allah buyurur: "Bundan üstününü de vereyim mi?" Onlar, "Ey Rabbimiz, bundan daha üstün ne olabilir ki?" derler. Allah, "Rızâmı üzerinize yağdırıyorum. Bundan sonra ebediy-yen gazap etmeyeceğim."[118]
1109. [2:312, Hadîs No: 1933]
Vasile bin Eskâ'dan (r.a.) rivayetle: Allahu Teâla şöyle buyuruyor:
"Ben kulumun Benim hakkımdaki zanni yanındayım. Benim hakkımdaki düşüncesi iyi ise iyi muamele ederim, kötü ise kötü muamele ederim.[119]
1110. [2:312, Hadîs No: 1934]
Ebû Hüreyre (r.a.) rivayet ediyor:
Kıyamet günü Allah şöyle buyurur:
"Ey Âdemoğlu, Ben hastalandım, Beni ziyarete gelmedin." Kul, "Ya Rabbi, Sen âlemlerin Rabbi olduğun halde Seni nasıl ziyaret edebilirdim?" der. Allah, "Filan kulumun hastalandığını ve senin de onun ziyaretine gitmediğini bilmiyor musun? Onu ziyaret ettiğinde Beni orada bulacağını bilmiyor muydun? Ey Ademoğlu, senden yiyecek birşey istedim, sen Bana yedirmedin" der. Kul, "Sen âlemlerin Rabbi olduğun halde Sana nasıl yemek yed irebilirdim?" der. Allah, "Falan kulumun senden yiyecek birşey isteyip sen de ona vermediğini bilmiyor musun? Ona verdisinde Benim katımda karşılığını bulacağını bilmiyor muydun? Ey Ademoğlu, senden su istedim, bana su vermedin" der. Kul, "Yâ Rabbi, Sen âlemlerin Rabbi olduğun halde sana nasıl su verebilirdim?" der. Allah, "Falan kulum senden kendisine su vermeni istemişti; sen ise vermedin. Ona su verseydin Benim katımda mükâfatımı bulacağını bilmiyor muydun?"[120]
1111. [2:313, Hadîs No: 1935]
Enes'den (r.a.) rivayetle:
Allah buyuruyor: "Şüphesiz Ben yer ehline azap vermek istediğimde, evlerim olan mescidleri maddî manevî imar edenlere, benim rızam için birbirini sevenlere ve seherlerde günahları için mağfiret dileyenlere bakıyor ve azabımı çeviriyorum."[121]
1112. [2:314, Hadîs No: 1936]
îbni Habib rivayet ediyor: Allahu Teâlâ şöyle buyuruyor:
"Ben hikmetli söz söyleyenin her sözüne bakmam. Ancak onun niyet ve isteğine bakarım. Niyeti ve gayesi Allah'ın sevdiği ve razı olduğu şeyler ise bunu ifâde etmese bile onun susmasını Allah'a hamd ve kendisi için heybet kılarım."[122]
1113. [2:315, Hadîs No: 1905]
Ebû Musa'dan (r.a.) rivayetle:
Allahu Taâlâ, hasta tuttuğu sürece hastaya sağlığında devam etmekte olduğu amelinin karşılığından daha fazlasını verir. Yolcuya da evinde iken işlediği amelinin karşılığından daha fazlasını verir.
1114. [2:315, Hadîs No: 1940]
Avfbin Mâlik (r.a.) rivayet ediyor:
Allah, tedbir almakta âciz davranmayı kınar. Sen tedbire riâyet et. Buna rağmen bir işe gücün yetmezse şöyle de: "Hasbiyallahü ve ni'me'l-vekîl [Allah bana yeter. O ne güzel vekildir]."[123]
1115. [2:316, Hadîs No: 1941]
Ebû Saîd'den (r.a.) rivayetle:
Şüphesiz Allah gecenin son üçte biri kalıncaya kadar bekler; Sonra rahmetiyle dünya semâsına inerek şöyle seslenir: "Günahının bağışlanmasını isteyen yok mu? Tevbe eden yok mu? Birşey dileyen yok mu? Duâ eden yok mu?" Bu durum sabah oluncaya kadar devam eder.[124]
Osmanlı da burada hiç bir kuş yüzmeye hiçbir balık uçmaya zorlanmaz.
Hem hatıra gelmesin ki kısacık bir ömürde nasıl ebedi bir azaba müstahak olur?Zira küfür;şu mektubat ı Semadaniye derecesinde ve kıymetinde olan kainatı manasız,gayesiz bir derekeye düşürdüğü için bütü kainata karşı bir tahkir olduğu gibi,
bu mevcudatta cilveleri,nakışları görünen bütü esma i kudsiye i ilahiyeyi inkar ile red ve Cenab ı Hakk ın hakkaniyet ve sıdkını gösteren gayr ı mütenahi bütün delillerini tekzib olduğundan nihayetsiz bir cinayettir.Nihayetsiz cinayet ise nihayetsiz azabı icab eder.risale i nur külliyatı sözler .sy 78.
Dolayısıyla,kuranın tercume edilmesi caizdir ya da değildir gibi bir hükme varmak yerine tercume yoluyla kuranın temel manaları aktarılabilir,ama yardımcı manaların tam olarak aktarılması mümkün değildir gibi pratik bir sonuç ortaya koymuştur.
Kuran ın tercumesi ve tercume ile namaz meselesi 16.sy
Zira mani kalkınca, memnû' avdet eder.
Mecelle madde 24
Osmanlıda hapishane değil ıslahane vardı.
İbn nüceyd in söylediği sözlerden.
İnsanın halk üzerindeki saygısı ve mevkii azalırsa,onun dünyadan ve dünyalıklardan ilgisini kesmesi kolay olur.
Büstanu l muhaddisin Abdülaziz b.şah veliyyullah dehlevi.sy.174.
İbn cüneyd in sölediği sözlerden.
Kulluk makamının safası,eğer kişi kendi fiillerini riyadan,sözlerini de da'vadan arıtırsa o zaman elde edilir.
İbn Nüceyd in söylediği sözlerden.
Salike varid olan her hal,eğer büyük bir hal olursa ve bir ilim neticesi hasıl olmamışsa;onun,sahibine faydasından çok zararı dokunur.
Allah sizin suretlerinize ve amellerinize değil,kalb ve niyetlerinize bakar.
Büstanu l Muhaddisin.sy .45.
Doğruluk sonsuzluğun güneşidir;nasıl olsa doğar
Sonunda kazanan,gün yüzüne çıkan;doğruluktur.
İnsan dünyada bir Hak tan birde haksız olmaktan korkmalıdır.
Haksızlık karşısın da susmak da Hak kın huzurunda haksızlık edenle bir olmak demektir.
Çivisiz tahtayı rüzgar alır.
İşini sağlam temellere dayamayan, tedbirlerini almayan kimse zarara ve hayal kırıklığına uğrar.
Doğruluk hak kapısıdır.
Başkalarına zulmeden ve Allah c.c.a isyan eden kimselere ihsan ve ikram edilmez.Çünkü zalime ihsanda mazluma haksızlık vardır.
İmam ı Gazali r.a
Hayrın başı Allah c.c. sevgisidir,hikmetin başı Allah c.c. korkusudur.Meşrutiyetten Cumhuriyete makaleler sy.371.
Bu iki misal bize,zahirde Hak gözüyle görmemenin,Hak kulağıyla işitmemenin,batında Hak kalbiyle duymamanın ne büyük bir felaket olduğu pek vazıh olarak anlatır zannederim.
Hz.Hasan Hüseyin e.Anladım ki Cenab ı Hakk,bizi Ehl i Beyt e hilafeet vermeyi münasip görmüyor.Zira,birimiz bir hata yaptığı taktirde bundan dolayı halkın Ehl i Beyt e ta'n etmeleri mümkündür.Sen de benim gibi hareket et demiştir.Başlangıçtan günümüze islam tarihi cilt .2.sy.113.
Dünya bir misafirhanedir.
Din bir imtihandır.Teklif-iilahi bir tecrübedir.Ta ervah-ı aliye ile ervah-ı safile müsabaka meydanında birbirinden ayrılsın.Nasıl ki bir madene ateş veriliyor,ta elmasla kömür,altınla toprak birbirinden ayrılsın.
Allah c.c.ım!bize Kur'an'ın sırlarını anlamayı nasip et ve her an ve zamanda ona hizmet etmeye bizi muvaffak kıl.
Risalei nur sözler sy.241.
Zorluklar,manileri ortadan kaldırır.
Kara Davud Delail i Hayrat Şerhi sy.401.
İstikamet,kerametten üstündür.
Abdullahakim Arvasi ks.
İman sahibi az konuşur çok iş yapar
Münafık ise,çok konuşur az iş görür.
Ahmed rufai
Harpte zafer,işte muvaffakiyet;yılmayanındır.
Ali Fuad Başgil.
Zafer ve muvaffakiyetin en geçerli yolu doğruluktur.
Hiç bir şey zamansız değildir,zaman dan başka.
Zaman bir çok örtüleri kaldırabilir.
Uygun zamanı seçmek,zamandan kazanmaktır.
Bir yerde zulüm varsa,inlemek de aşırı olacaktır,isyan da.
M. Selahaddin Şimşek 1994.
En güzel sözler unutulmaz özdeyişler.sy.565.
İlim olmazsa din bozulur,amel davranış iyi olmayınca da ilim gereken faydayı sağlamaz.
Muhammed Raşid Erol.1993.
Kan ile ıslanmış zulümkâr baştan,şüphe yok iyidir başsız bir insan.
Erkam yayinlari Altın Öğütler s.479
Sevginin kurduğu devleti adalet devam ettirir.Erkam yayinlari Altın Öğütler s.466
Seriata uymayan ilim ve amel sapklıktır. İmam Gazali rahmetullahi aleyh
İbn Haldun (r.s.) Devletin din ve inanca çağırması,devletin temelini sağlamlaştırır.
Hz. Ali (r.a.)Kendini güçlükler karşısında sabretmeye alıştır. Çünkü haksızlık karşısında hak için hz. sabretmek en iyi ahlakdır.
Deniliyor ki,ahir zamanda hiçbir ibadet La ilahe illallah kelimesi kadar kıymetli olmayacaktır.Çünkü orada pek çok insanın namazına ve orucuna riya ve gösteriş,sadakalarına da haram ve şüphe karıştığı ortaya çıkacaktır.Öyle olunca bu ibadetlerin hiçbiriyle kurtuluşun garantisi yoktur.La ilahe ilahe illallah kelimesi ise böyle değildir;o Allah c.c.ın zikridir.Mü'min ancak samimi bir kalp ile Allah c.c.ı zikreder.Kelime-i Tevhidin Sırları Esraru-t Tenzil ve Envaru-t Te'vil
Fikrin iyisi seni Hakka götürendir.Ali Seyyidi den
İstişarede doğru söyleki rey doğru olsun.sıdk emanet,kizb hıyanettir.
Ömer (r.a.)ın yüzüğünde şunlar yazılıydı:Ya Ömer!Sana va'z ve nasihat olmak üzere ölüm kafidir.
Halis niyet cennetin anahtarıdır.
Bütün amellerin sevabı niyetin istikametine bağlıdır.
Bediüzzaman dan insanlığa yol rehberi.
Şefkat ruhun kemaline giden yoldur.
Şefkat bütün insani hasletlerin imamesi gibidir.
Başarı isteyen ihlaslı olsun.ihlas her türlü derdin devasıdır.
Bir gram ihlaslı amel milyarlarca ton ihlassız amelden daha hayırlıdır.
Ölüm insani terakkinin zembereğidir.
Eşyanin insana hakimiyeti uzerine kurulan medeniyet,yikilmaya mahkumdur.
Ozunu koruyan kabuğunu yeniden kazanabilir.
Enguzel sozler unutulmaz ozdeyişler
Kuran a hurmet onun emirlerine uymaktir.
Kuran a hurmet onun emirlerine uymaktir.
Doğmuş çocuğu beslemek için harcanan paranin,ana rahmindeki bir çocuğun
doğmamasi için harcandigi bir dunyada bozukluk ve terslik var demektir.
Yalniz kişi,Allah c.c. ile olmayandir.
Elbisen sade,yoldaşin durust,mayan ilim,yerin mescit,dostun Allah c.c.olsun.
Ofkenin başi cinnet sonu pişmanliktir.
Ana babaya iyilik,olum sikintilarini giderir.
Dikenden uzum elde edemezsin.
Layik olmayana yapilan iyilik,korun evinde işik yakmaya benzer.
Cahilin aleyhinde olmasi senin olgunluğuna delildir.
Zaman ne guzel terbiyecidir.
Dunyanin gorduğu her başari onceleri bir hayaldi.
Şunu unutmamalidir ki,Kuran da Konuşan yalniz Allh c.c.tir.
Her şeyin anahtari sabirdir.Civcivi yumurtalari kuluçkaya yatirarak elde edersin,kirarak
değil
Her tabiat kanununu açiklayan her formul Allah c.c.i oven bir ilahidir.
Besmelenin her şeyin anahtarı olması.
Besmelenin kevser suresinden olup olmadığı.
Hak dini Kur'an dili cilt 10.sy.345.
İdrak i meali bu küçük akla gerekmez.
Zira bu terazu o kadar sıkleti çekmez.(Allah c.c.görünmesi meselesi.)
Ra'iyye üzrerinde tasarruf maslahata menuttur.kaide-i külliyesi
emr-i sultani ancak şer'a muvafık oldukta tenfiz ü icra olunur, yoksa olunmaz.Meşrutiyetten Cumhuriyete makaleler sy.121.
Allah c.c.edepsizliğe göre ceza,edebine göre lütuf gönderir.Esad Coşan hoca.
Kasem olsun ki Asra.İnsan mutlak bir hüsranda.Ancak o kimseler başka ki iman edip salih ameller işlediler ve hakka vasiyetleştiler ve sabra vasiyetleştiler.(Asr suresi)
Saadeti hakikiye .meşrutiyetten cumhuriyete makaleler sy. 67.
İlim bir noktadır,onu cahiller çoğaltmıştır.
Elmalılı ya göre toplumu bir yandan ilahi nizama,diğer yandan modern çağın icabatına uygun olarak sevk ü idare etmek fıkhı kendi asli kaynaklarına bağlı kalarak yeniden işleyip zenginleştirmekten geçer.Meşrutiyetten Cumhuriyete Makaleler.sy.31.
Kur'an'ın bir ayetinin izahını yapmak,bana,onu sadece ezberlemekten daha güzel gelmektedir.Hz.Ebu Bekir den 111 Hayat Ölçüsü
Allah c.c. rızası murad edilmeyen sözde;
Allah c.c.yolunda harcanmayan malda;
Cehaleti hilmine galip gelen kimsede;
Allah c.c. için yapacağı bir işte,ayıplayanın ayıplamasından korkan kimsede hayır yoktur.Hz. Ebu Bekir r.a.
En sevdiğim kişi bana ayıp ve kusurlarımı haber verendir.Hz Ömer'den 111 Hayat Ölçüsü.
Dileyen oruç tutar,namaz kılar.Ancak emanet duygusu (güvenirliliği) olmayanın dini yoktur.Hz.Ömer r.a.
Ribayı da ribeyi (faiz şüphesi olan şeyi) de terk ediniz.Hz Ömer r.a.
Ben müslüman olduğumdan beri ayakta abdest bozmadım.Hz.Ömer r.a.
Etten sakının! Çünkü onun hamr ( içki) gibi tiryakiliği vardır.Ayrıca Allah c.c.,eti çok yiyen aile halkına buğzeder.Hz.Ömer r.a.
Fırat'ın kenarında bir kuzu zayi olsa,bu sebeple Allah c.c. ın beni hesaba çekmesinden korkarım! Hz.Ömer r.a.
Yüze karşı övmek boğazlamak gibidir..
Hz.Ömer r.a:
Onunla hiç yolculuk yaptın mı?
Hayır.
Alış veriş gibi içtimai bir muamelen oldumu?
Hayır.
Peki sabah akşam ona komşu oldun mu?
Hayır.
Kendisinden başka ilah olmayan Allah c.c.a yemin ederim ki sen onu tanımıyorsun dedi.
Hz.Ömer r.a.
Bir makam ve mevkiye getirilmeden evvel fakih olunuz yani dini alanda derin ve geniş bir ilim sahibi olunuz!(sonra vakit bulamazsınız)Hz.Ömer r.a.
Süfyan ibn-i Uyeyne r.a.bu sözü şöyle açıklar:Çünkü bir kimse dini ilimleri derinlemesine öğrenince riyaset sevdasını terkeder.
...İşlerin hususunda, Allah c.c. tan korkanlarla istişare et.Hz. Ömer r.a.
Kadınları fazla güzel giydirmeyin!Onlardan birinin elbiseleri çok,zinetleride güzel olursa dışarı çıkmak onun hoşuna gider.
İmamları ve önderleri istikamet üzere bulunduğu müddetçe insanlar da müstakim olurlar.
Hz.Ömer r.a.
İşte kuvvet,bugünün işini yarına bırakmamaktır.Öyle yaparsanız işler üzerinize yığılır ve hangisini yapacağınızı bilemezsiniz,sonunda bir kısmını zayi edersiniz.Hz. Ömer r.a.
Resulullah s.a.v.Efendimiz e bey'at ettikten sonra hiç şarkı söylemedim,yalan konuşmadım ve sağ elimle tenasül uzvuma dokunmadım.
Hz.Osman r.a.dan 111 hayat ölçüsü.
Kulluk;haram helal sınırlarını muhafaza etmek,ahdlere vefa göstermek,mevcuda rıza göstermek,olmayana da sabretmektir.Hz.Osman r.a.
Müttaki bir kulun alametlerinden biri de,diğer insanları kurtulmuş,kendini ise helak olmuş görmesidir.Hz.Osman r.a.
En büyük kayıp,sahibinin ahiret seferi için azık hazırlayamadığı uzun bir ömürdür.
...En hayırlı azık Allah c.c. korkusudur derlerdi.
Hz.Ali r.a.111 Hayat ölçüsü.
Kişinin bekçisi ecelidir.Hz.Ali r.a.
Hz. Ali Bakara suresinin 201.ayetinde
Rabbimiz bize dünyada iyilik ver kısmı Rabbimiz bize dünyada saliha kadın ver.
Ahirette de iyilik ver kısmı Ahirette de Cennet hurileri ver.
Bizi cehennem azabından koru kısmı ise bizi kadınların hile ve tasallutundan muhafaza buyur anlamındadır.Hz.Ali r.a.
Efendimiz in Yolculuk azaptan bir parçadır beyanı olmasaydı,ben Cehennem azabı yolculuktan bir parçadır derdim.Hz.Ali r.a.
...Fıkıhsız,ince anlayıştan uzak yapılan ibadette,vera olmayan fıkıhta,tefekkür edilmeden yapılan kıraatte hayır yoktur.Hz.Ali r.a.
Beni en çok endişelendiren iki tip adamdır:
Hayasız alim ile cahil sofu!Hz.Ali r.a.
Mal,nefsi arzuların hammaddesidir..
İnsanlar bilmedikleri şeylerin düşmanıdır.
Takva ahlakın reisidir.
Şehvetin kölesi olan kimse,bir insana köle olandan daha zelildir.
Kimin üzerinde Allah c.c. ın nimetleri artarsa insanların ona ihtiyaçları da artar.Allah c.c.için bu ihtiyaçları karşılayan kişi nimetlerin devam ve bekasını sağlamış olur.Böyle yapmayan ise o nimetleri zeval ve fenaya maruz bırakmış olur.Hz.Ali r.a.
Ümidler basiretli insanların bile gözlerini kör eder.
Tul-i emel sahibi olan kimsenin amelleri kötüleşir.
En büyük düşman,hilesi en gizli olandır.Hz.Ali r.a.
Bir şeyden her şey yapar. Hem her şeyden bir tek şey yapar.
Risale i nur külliyatı sözler sy.467.
Bu zamanda dünya malı mü'minin silahıdır.
Süfyan-i Sevri
Altın öğütler.
Başkanlık sistemi ile halifelik birbirine uyumludur.
Bir siyaset bilimci.
Dindar olmayana devlet işi verme.Osman Gazi rahmetullahi aleyh
Altın öğütler.Erkam yayınları
Meşveret yapmadan icraa ta bulunan liderler bencil ve zayıf görüşlüdür.
Tasavvufun tarifi:
Tasavvuf,guzel ahlak ve edeptir.
Tasavvuf,nefs tezkiyesi ve kalb tasfiyesidir.
Tasavvuf,sulhu olmayan manevi bir cenktir.
Tasavvuf,ihlastir.
Tasavvuf,istikamettir.
Tasavvuf,riza ve teslimiyettir.
İmandan ihsana tasavvuf.Altinoluk.
Soz ola kese savaşi.
Soz ola kestire basi
Soz ola ağulu aşi
Bal ile yağ ede bir soz .
Yunus Emre
İmandan İhsana Tasavvuf.sy.259.
Tasavvufun mevzuu bir derya gibi engin ve derindir.zira o,insanin nefsini ve ruhunu alakadar eden her hususta ilgilenir.
İmandan İhsana tasavvuf.sy.46.
O gun ne mal fayda verir,ne de evlad.Ancak Allah c.c.a kalb-i se!im (tertemiz bir kalb) ile gelenler mustesna..(eş-Şuara,88-89)
İmandan İhsana tasavvuf.sy.51.
Tasavvuf,zahiri ilim ve hakikatlerle donanip gonul ikliminde daha otelere vasil olabilmektir.sy.67.
İnsanlara,ufuklarda ve kendi iç dunyalarinda ayetlerimizi gostereceğiz ki,onun (kur'an'in) gerçek olduğu onlara iyice belli olsun.Rabbinin her şeye şahid olmasi yetmezmi!(el-Fussilet,53)
sy.76.
İdrak-i meali bu kuçuk akla gerekmez.
Zira bu terazu bu kadar sikleti çekmez.
Ziya Paşa.
Turk edebiyatini vucuda getiren geliştiren ve olgunlaştiran tasavvuftur.(Nihad Sami Banarli)
Temel harci tasavvufla yoğrulan,yani kalbi rikkat,hassasiyet ve derinlik ikliminde icra edilen sanatlar,tarihimizde gorulduğu uzere medeniyetlerin inşasina amil olmuştur.
Kalbi hayat ve onun manevi duyuş ve hisedişleri olmaksizin sirf akilla sonsuz hakikatler alemine geçilemez.
Bilmek seyretmek değil,hikmet ve sirri çozmektir.
Nefsinden arinmiş insan mutlak sanatkarin,yani Rabbin bir sanat harikasidir.Zira o,butun cemali tecellilerin makesidir.
Hoştur bana Sen'den gelen,
Ya gonca gul,yahud diken!
Ya hil'at u yahud kefen
Kahrin da hoş,lutfun da hoş!
Kalb hayir ve şerrin,takva ve fucurun,yani meleki ve şeytani guçlerin bir mucadele sahasidir.Gonuller,bir omur boyu bu meleki şeytani tecelli ve temayullerle çalkalanir durur.
Davranişlarimiz kalbimizin grafiğini teşkil eder.kalbimizin,med ve cezirlerine gore davranislar sergileriz.
Bu alem,akil sahipleri için seyr-i bedayi (ilahi tecelli,tanzim ve sanatı ibretle temaşa ),ahmaklar için de yemek ve şehvetten ibarettir.
Ruhlara nizam ve hayat aşısı yapacak olanlar,nefsini arındırmış salihlerdir.
Yaratılanı hoş gör
Yaratandan ötürü
Sen ( daima)af yolunu tut,iyiliği emret...
el-Araf.199.
Cenab-ı Allah,o kadar zahirdir ki,adeta zuhurunun şiddetinden gaibdir.
Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve O'na yaklaşmak için vesile(sebep) arayın!
Allah Rasûlü'nün aziz hatıralarına gösterilen hürmet, O'na duyulan aşk, muhabbet ve gönül rabitasinin mahsûlüdür.
Ben size kabir ziyaretini yasaklamıştım. Şimdi ise ziyaret edin. Çünkü kabir ziyareti size size ahireti hatırlatır. Kabristanlar bir hikmet ve ibret dershanesi, kabir ziyaretleri de, en tesirli tefekkür-i mevt eğitimidir.
Hak dostlarının ikaz ve nasihatleri, Kur'an ikliminden ve Allah Rasûlü'nün sohbetinden birer akistir.
Dostluğun merkezine Mevla'da erişen Hak dostları,ebediyyen bütün insanlığın dostu olarak kalırlar
Tasavvuf bir halidir,ancak tadan bilir!
Ölüm,ehl-i iman için bir terhistir..Ecel terhis tezkeresidir,bir tebdil-i mekandır,bir hayat-ı bakiyenin mukaddimesi ve kapısıdır.Zindan-ı dünyadan çıkmak ve bağıstan-ı cinana bir uçmaktır.Risale i nur .şualar.
Akıl zanda isabet etmek ve olmuş vasıtasıyla olacağı bilmektir.Elmalılı Hamdi Yazır.
Tanzimat tan günümüze Türk düşünürleri
Tanzimat tan günümüze dini ve tasavvufi düşünce temsilcileri cilt 6.sy.4069.
Yani ilerleme mazideki değerlerden vazgeçmek değil,onları değiştirerek ve yeni keşiflerle daha gelişmiş kıymetlere yükseltmektir.Diğer tabirle geçmişlerin servetine onların haleflerinin servetlerini ilave etmektir.Elmalılı Hamdi Yazır.
Tanzimattan günümüze türk düşüncesi. cilt 6.sy.4069.
Bu geriliğin esas sebebi Hamdi Yazır a göre,Dine karşı hassasiyetin azalması,aşk ve şevkin sönmesi ve akidelerin donmuş bir hale gelmesidir.Elmalılı Hamdi Yazır.
Sual : Peygamberlerin meslekleri birbirine uymadığı gibi, ibadetleri de birbirine muhaliftir. Bunun esbabı nedir?
Cevap : İtikad ve amelde, usul ve ahkam-ı esasiyede peygamberlerin hepsi daimdirler, sabittirler, müttehittirler. İhtilaf ve tefavütleri, ancak füruattadır. Zaten zamanların tebeddülüyle füruatın da tebeddül ve tegayyürü tabii birşeydir. Evet, mevasim-i erbaada tedavi ve telebbüs gibi çok şeyler tebeddüle uğrar. Mesela, kışın giyilen kalın elbise yazın tebeddüle uğrar veya kışın güzel tesiri olan bir ilacın yazın fena tesiri olur, kullanılmaz. Kezalik, kalb ve ruhların gıdası olan ahkam-ı diniyenin füruatı da, ömr-ü beşerin devreleri itibariyle tebeddüle uğrar.
-2-
Havf ve firar makamı olan şu sıfatın makablindeki makamlarla münasebatı ise, bu makamın hayret ve dehşet nazarıyla celal ve cemal ile muttasıf olan makam-ı rububiyete baktırması; ve iltica ve dehalet nazarıyla -3- ’deki makam-ı ubudiyete baktırması ve acz nazarıyla -4- ’deki tevekkül makamına baktırması; ve teselli nazarıyla refik-ı daimisi olan makam-ı recaya baktırmasıdır. Çünkü, korkunç birşeyi gören adam, korku ve hayret içinde kalır, sonra firar etmeye meyleder. aciz olduğu takdirde tevekkül eder, sonra teselli yollarını arar.
Sual : Cenab-ı Hak Ganiyy-i Mutlaktır. alemde bu kadar dalaletleri ve pek çirkin fena şeylerin yaratılışında ne hikmet vardır?
Cevap : Kainatta maksud-u bizzat ve külli ve şümullü olarak yaratılan, ancak kemaller, hayırlar, hüsünlerdir. Şerler, kubuhlar, noksanlar ise hüsünlerin, hayırların, kemallerin arasında görülmeyecek kadar dağınık ve cüz’iyet kabilinden tebei olarak yaratılmışlardır ki, hayırların, hüsünlerin, kemallerin mertebelerini, nevilerini, kısımlarını göstermeye vesile olsunlar ve hakaik-i nisbiyenin vücuduna veya zuhuruna bir mukaddeme ve bir vahid-i kıyasi olsunlar.
1 Kendilerine nimet ve ihsanda bulunduğun kullarının... ( Fatiha Suresi: 4.)
2 Gazabına uğrayanların değil. (Fatiha Suresi: 7.)
3 Kulluk ederiz. (Fatiha Suresi: 5.)
4 Yardm dileriz. (Fatiha Suresi: 5.)
KAYNAK: İşaratü'l-i'caz sayfa 32
Dunya ve ahiretle ilgili onemli işleri bilen soz sahibi kişilerin biraraya gelerek goruşlerini ictihad ve bilgilerini ortaya koymalarini bir bakima danişma meclisi oluşturmalari şura nin temelini oluşturur.
İşlerini kendi aralarinda danişma ile çozenler.
Şura kok mana olarak aridan bal almaya delalet eder.
İlmin işiğinda Asrin Kuran Tefsiri cilt 11.sy.5479.
En üstün sadaka ilim öğretmektir.
Başlangıçta,zina suçunun cezası,kadınlar için evlere kapatılma ve erkekler için sözlü eziyete maruz bırakılmaktan ibaretti.en nisa 4.15,16.
Daha sonra ise Allahu Teala bu suçun cezasını muhsan için recm (taşlanarak öldürülme) ve muhsan olmayan için celd ( sopa) şeklinde belirlemiştir.
İslam hukuk ilminin esasları
Hakikat,zıtlarla netleşir.
Yükseklik aradım,tevazuda buldum.
Beylik aradım,hayırseverlikte buldum.
Mürüvvet aradım,doğrulukta buldum.
Şan aradım,hiçlikte buldum.nisbet ve şöhret aradım,takvada buldum.
Şeref aradım,kanaatte buldum.
Rahat aradım,zühdde buldum.
Bir nasihat Binbir ibret.
Yunus Emre Hazretleri buyurur:
Yalancı dünyaya konup göçenler,
Ne söylerler ne bir haber verirler!..
Üzerinde türlü otlar bitenler,
Ne söylerler ne bir haber verirler!..bir nasihat binbir ibret.
Kainatın Yaratılışı,Arşı azam ve hamalesi,Sidret-ül Münteha,Tuba Ağacı,İsrafil Sur'u,berzah Alemi,Arş'ın Horozu Tavus'un Rengi ve zikirleri,Cennet Nimetlerinin Çeşitleri,Cennet Hurileri ve Gılmanları,Liva-ı Mahmud ve Beyt-i Ma'mur.Cehennemin Yaratılışı ve halleri,Ölülerin dirilişi ve mahşerde toplanmaları
Marifetname.Erzurumlu ibrahim Hakkı Hazretleri (k.s.)
Alem insan için yaratılmıştır,İnsan aleminin Büyük Aleme Benzemesi,insan ruhunun öldükten sonra da baki kalması,insanı kamil,insan kalbinin Marifet yeri oluşu,kalbin hal ve vasıfları,çok yemenin afetleri,Aç kalmanın Kerametleri,Az uyumanın faydaları,Az uyumanın faydaları,...
Az konuşmanın faydaları,insanlardan uzlet etmenin faydaları,zikrin fazilet ve faydaları,tefekkürün Aslı ve mahiyeti,Tevekkülün fazilet ve faydaları,Sabrın fayda fazilet ve sonuçları,Peygamber Efendimizin Ahlakı,Herkesle iyi Ahlakla muamele etmek,herkesin seviyesine göre hareket etmek,Evlenmenin Afetleri ve Faydaları.
Marifetname.
Tin suresi, ayet, 1-6.Bu ayeti celile ahlakın üssül esasıdır.İnsanın hikatini,hal ve şanını vesle-i saadeti neler olduğunu gayet beliğ bir surette ifade etmektedir.insanın şerre meyyal olduğu iddiası d9ğru değildir.Ahlak Dersleri
...iddiası doğru değildir.insan ruhen ve bedenen en güzel,en mufaddal ve mükerrem bir surette yaratılmış yerlerde siyadet,namütenahi avalime kesb-i ittila edecek bir akıl ile tekrim olunmuş şanına layık olacak mertebe-i kemal-i rıf'ate taali için lazım gelen kabiliyet ve istidat kendisine verilmiştir.Ahlak dersleri Ahmed hamdi akseki
Bunun en büyük kanunu kendine yapılmasını arzu eylediğin şeyi başkaları için de yap! düstur-ı ahlakisidir.Ahlak Dersleri.
Fedakarlık intihar değildir.
Muharebelerde yahut umuma ait herhangi bir hususda fedakarlık ederek nefsini tehlikeye atmak intihar değildir.Çünkü intiharın menşei ye's ve cebanettir.Ye's cebanet ise ahlak-ı mezmumedendir.Halbuki fedakarlık şecaattan ulüvv-i fikirden neş'et ettiğinden en mergub fezail-i ahlakiyyedendir.
Mense'leri itibariyle bunlar başka başka şeyler oldukları gibi,maksad itibariyle de ayrıdırlar.Bunun içindir ki,dinimizde intihar şiddetle men' olunduğu halde fedakarlık ziyadesiyle medh ve sena olunmuştur.Ahlak Dersleri.sy.323.
.....Hukuk-ı tabiyyeyi şu suretle taksim ve telhis edebiliriz:
1.Hakk-ı hayat ve hakk-ı beka .
2.Hakk-ı hürriyet.
3.Hakk-ı temellük ve tasarruf.
4.Hakk-ı müsavaat.
.....Allah c.c.yolunda,Allah c.c. ı tanımayanlar ile harbedin,tecavüzde bulunmayın.Allah c.c.tacavüzde bulunanları sevmez.Düşman ile karşılaştığınız zaman korkmayın,kudret ve zafer zamanında göz oymayın burun kulak kesmeyin;galibiyyet zamanında israf etmeyin düşmana lüzumsuz hasarat verdirmeyin.
İhtiyarlardan, kadınlardan,çoculardan kimseyi öldürmeyin,iki taraf karşılaştığı zaman,düşmana her taraftan hücum eylediğiniz zaman katilden sakının.
Hz.Ömerü'l Faruk Efendimizin (r.a.) Sancak Tevdi Ettiği vakit irad buyurdukları nutuk.
Ahlak Dersleri
Gerçekten de meydana gelen bütün afet ve felaketler,Allah-u Teala'nın teşri' ettiği hükümlerden sapmaktan meydana gelmektedir ki,bunun en büyük sebebi,kişilerin,zihinlerine
"Allah-u Teala'ya kavuşma"mefhumunu koymayı ihmal etmeleridir.
Ruhu'l Furkan Tefsiri cilt 12.sy.400.
Eğer insanların zihinlerinde,bir gün,Allah-u Teala'ya kavuşacakları fikri belirgin bir şekilde yerleşmiş olsaydı,elbette islam'ın bütün hükümlerini tam manasıyla tatbike müstaid olurlardı.Çünkü insanı,vesilelere tevessüle yönelten duygu,gaye ve neticeleri bilmesidir.(Şa'ravî, Ebû Zehre )
Rûhu'l-Furkân Tefsiri
Lut kavminin helakına sebep olan on huy vardır.ümmetim buna bir huy daha ekliyecektir. Erkeklerin birbirleri ile cinsi münasebette bulunması, taş atmak, güvercinle oynamak,defler çalmak, içki içmek, sakal kesmek, biyik uzatmak, islik çalmak, el ile alkış tutmak, ipek giymek, ümmetimin buna ilave ettiği huy ise, kadınların birbirleriyle cinsî ilişki kurmasıdır.
Ramuz'ül EHADiS sayfta 921 3914. Hadis
Alkiş tutmak bidattır.
Baska hic bir gölgenin kalmayacağı kiyamet günü Allah c.c. şu yedi kimseyi Arş'ın gölgesi altına alır:
1-adil imam (devlet başkanı)
2- severek Allah'a ibadet eden genç adam,
3-camiden ciktığı andan itibaden tekrar oraya dönesiye kadar kalbi camiye bağlı kalan kimse,
4-Allah icin birbirini seven, bu sevgi ile biraraya gelip bu sevgi ile ayrılan kimse,
5-yalniz basina iken Allah'ı zikredip de gözleri yaşaran kimse
6-sağ elinin verdiğini sol eli bilmeyecek şekilde gizlice sadaka veren kimse
7-güzel ve alımlı bir kadin tarafından zina işlemeye çağrılıp da ben Allah'dan korkarim diyen kimse.
Tanbihü'l gafilin sayfa 84
Bid'at:(Bid'a) sonradan çikarilan adetler.fik:dinin aslinda olmadiği halde,din namina soradan çikmiş olan adetler.mesela:giyim ve kiyafetlerde,cemiyet (toplum) hayatindaki iliskilerde,terbiye ve ahlak kurallarinda ibadet hayatinda yani dinin hukmettiği her sahada,dine uygun olmayan şekiller,tarzlar,kurallar,adet aliskanliklardir ki insani sapikliğa goturur.osmanlica Turkçe Ansiklopedik Buyuk Lugat
Din alimleri tarafindan din namina beğenilen ve dinle ilgili yeni icad ve hukumlere bid'a-yi hasene hasene;beğenilmeyip tasvib gormeyenlere de bid'a-yi seyyie denilmektedir.
Bid'at-uzzaman:Zamanin bid'asi.yeni çikan harikulede şey.zamanin acib ve garibi.
Buyuk lugat
Organik madde için yeşil gubreleme
Tarim kusaği kon tv.
İslam da bid'at konusu çok onemlidir.kaidedir ki kufre goturen bid'at lar can alici noktadir.Mehmet zahid kotku akra fm.
Balik baştan kokar.
Altin oğutler Erkam yayinlari
Sirrini ketm eden kendine hakim olur.Hz. Omer r.a.
Allah c.c.in kullarina zulmedenin,ibadullah tarafindan davacisi Allah c.c.dir.
Emirname i Ali kerremallahu vecheh
Kalb diline hakim olmayan kimsede hilim olmaz.Hz zeyd bin sabit r.a.
Kalbin ve himmetini dunyaya verme.
Hz Abdullah B.Omer r.a.
En makbul amel Allah c.c. in kitabina uygun olandir.
Hz.Ebu Hazim'de. r.a.
Dusmanin istifade edeceği ihti!aflara duşmeyin.
Halid Bin Velid'den .
Mustafa kemal'in gizli vasiyetnamesi açiklanmasi lazim.
Cenab-i Hak hukumdar kapisinda bekleşen alimleri çoğaltmasin.
Hasan Basri'den kuddise sirruh
Ey Ademoğlu!Tek başina olecek,tek başina dirilecek,tek başina hesaba cekileceksin.
Nerde gorsen gonlu kirik,merhem ol sen.Ahmed Yesevi'den kuddise sirruh.
Ey oğul dilinle yaptiğin duaya kalbin de inansin ve iştirak etsin.
Abdulkadir Geylani'den kuddise sirruh.
Muraii'nin elbisesi temiz fakat kalbi pistir.Dinini satarak geçinir.Takva sahibi olmaz.Dişi mamur,içi harabtir.
Ey oğul! Nefsinle cihad hususunda yardim edenle arkadaş ol.Nefsinin azmasina yardim edenle olma.
Zikr-i ilahiye devam ediniz.Çunku zikir,vuslat-i ilahi için miknatis,kurb-i ilahi için sağlam bir iptir.
Ahmed Er-Rifai'den kuddise sirruh.
Zamaninizi fayda sağlamayan şeylerle heder etmeyiniz.Çunku her nefesiniz sayilmakta ve yazilmaktadir.
Namaz için kendini camiye aliştir,Allah c.c. korkusundan ağlamaya çaliş,Allah'in ipine saril.
Muhyiddin Arabi kuddise Sirruh.
Dunyalik icin Allah c.c. tan başkasi seni kul edinmesin.Çunku sen ancak seni kul olarak kabul eden Allah c.c.in kulusun.
Mustafa kemal in gizli vasiyetnamesinde halifeliği geri getirin die yazdi.
Elbisen sade,yoldaşin derviş,mayan ilim,evin mescit, dostu Allah c.c. olsun.
Gucduvani kuddise sirruh
Tasavvuf her an diri, her an şuur halinde kalma arayışıdır. Mürid asla gassal elindeki meyyit değildir. Teslimiyetinin her anı şuurla seçilmiştir. Halika isyanda mahlûkun elinde meyyit olan bir sufi olabilir mi? Her an masiva ALLAH'I kalbinde kovma cehdinde olan bir insan, uydum kalabalığa der mi?
Ahmet taşgetiren
Her an diri her an şuurlu
Müslümannın karşı karsıya kalabileceği tehlikelerin en buyuklerinden birisi haşlanmış kurbağa sendromudur.
Şöyle bir şeydir o:
Kurbağa kızgın su veya yağın içine koyduğunuzda sıçrayıp dışarı çıkıyor. Ancak soğuk-ılık bir su icinde alttan yavas yavas ısıttığınızda isinin farkina varmiyor ve bir sure sonra,haslaniyor
Müslüman... İnancı ve değerleriyle ilgili çok sert bir müdahale ile karşı karşıya kaldığında bütün refleksleri harekete geciyor ve inancina, değerlerine sımsıki sarılıyor.
Ancak etrafını kuşatan bir iklim içinde zehiri azar azar soluduğunda, kalbindeki ve dimağındaki dönüşümün farkına varmıyor ve bir süre sonra hayatı, İslamla bambaşka hayat tarzlarıni bir arada yaşayan kişiliği karmakarisik bir insan haline gelebiliyor.
Diri bir şuur ve onun inşa ettiği bir hayat. Müslüman için bütün zamanların kişilik sırrı burada...
Tasavvuf ;nefse karşı sulhü olmayan bir cenktir.
Altınoluk .sy. 375.
Vicdanin işiği dini ilimlerdir.
Aklin işiği medeniyete ait deney ve gozlemleme dayanan ilimlerdir.
İkisinin birleşmesiyle hakikat ortaya çikar.
Risalei nur un buyuk lugati sy.1343.
Birbirinden ayrildiklari zaman birincisinde dar goruşluluk,bağnazlik.
İkincisinde hile,şuphe doğar.
Munazarat.sy.86.
Yani,kalbi aydinlatan iman işiği olmadan aklin işiği olan bilgi ve duşunce,aydinlatici olamaz.İman ve akil işiği birleşmezse insan karanlikta kalir;bunun sonucu haksizlik ve bigisizlik fişkirir.ortaliği kaplar yayilir.
Sozler.sy.705.
Ustad Bediuzzaman r.a.ilim ve dini birbirini tamamlayan iki işik,iki guç olarak gerekli gordugu gibi,bu iki işiğin yayilabilmesi ve insanin yaradilişindaki guç ve yeteneklerin gelisebilmesi için de insan hak ve hurriyetlerini şart koşar.Baskici yonetimlere,bilgisizliğe,peşin yargilata karşi çikar.
Risalei nur.
Ağılda oğlak doğsa ovada otu biter.
Cenab-ı Hak her yarattığı varlığın rızkını da birlikte gönderir.İnsanlar adaletle davransalar,devletler birbirlerini sömürmeye,egemenliği altına almaya kalkmasalar,zenginler fakirin hakkını verseler herkesin rızkının kendine yeteceği ortaya çıkar.
Açılamalı Atasözleri Sözlüğü.
Ah alan onmaz.
Zulm eden,başkasının bu sebeple bedduasını alan kimse mutlaka yaptıklarının cezasını görür.
Ahlatın armutun iyisini ayılar yer.
Güzel, iyi şeyler,genellikle ona layık olmayanların eline geçer.
Ahmak toplamış açıkgöz akıllı yemiş.
Kavrayışı kıt,ahmak kimseler emeklerinin,karşılığını almakta,kazançlarına sahip olmakta beceriksiz davranırlar.Bu arada bazı açıkgözler onların ellerinde avuçlarında olanı kaparlar.Toplumda kendini akıllı sanarak böyle çalışmadan yaşamaya gayret eden açıkgözlere fırsat vermemeli,bunun için gereceğince titiz ve uyanık davranmalıdır.
Yorum Gönder